August 11, 2010

pejam celik pejam celik.... smpai balik ke ramadhan

salam.... hari ni hari berpuase di tempat baru dgn gaya hidup yg baru..... alhamdullillah sempat jugak aku berpuase lagi pade tahun ini.... mlm td dlm kelam kabut sempat jugak aku merasa buat terawih first kat ksj (kediaman siswa jaya) .....  sahur pulak mcm biase la,, menelan 3 keping roti gula dicicah bersame secawan hot chocolate.....  tp malang nye,, kegedikan perot ku terselah,, sbb tetibe plak perot ni teringin nak mkn nasik waktu sahur.... dulu mase kat ds (dewasn selera ) ade tersedia nasik kat bwh tu,, susah sgt aku nak jejak .... sekarang bile dah xde sumber nasik, brula tergedik2 nak nasik... hahahah... tu la lumrah manusia en??? nak wat cam ne  ennn?? layan je laaa.... aku igt lagi dlu kat hostel , dlm bilik aku tu, aku la paling pemalas tahap dewa nak jejak dewan selera tu waktu sahur.... rse nye dlm sebulan puase tu sekali je aku jjak ds tu waktu sahur.... hahahahaah.... yg boleh jadi pegi sekali tu pon bila roomate aku bella ni pakse ak trun for the last time.... huhuhu.... hurmmmm,, mcm biase la enn,, bulan2 puase ni la aku kerinduan nak balik kampung .... huhuhu.... tambah2 nak bukak puase sat gi.... mesty nak meleleh nye r.... huhuhuhu.... aku igt nak balik weekends ni.... tp tu la,, tkot plak assignment dtg menimbun.... huhuhuu.... dan ditambah opah ak, mak yang dah ayah ngah ku sakit and msok hospital..... lagi la aku nak balik.... dugaan2..... puase tahun ni ak sure2 kn rase lain dari puase sebelum2 ni.... tmbah2 tanpa kehadiran org yg kite sayangi ennn,,, tp x pe la.... dah Tuhan lbih syangkan dye.... kite terima la dgn redha kan.... hahahah..... terfeeling r plak.... aduyai..... paling bes la stakat ni.... tiket nak balik ipoh raye ni dah abes..... azab btol.... haishhh... camne la ak nak balik.... berat kepale otak ak ni nak pikir psl tiket2 nak balik kg.... ye la sebelum ni dok ulu (lenggong) tiket bas sentiase ade nye r.... siap leh men nak tuko2 waktu ag... ni ble dah sampe kl aku try sblm puase pon dah clean n clear.... wa..... azb btol.... terpakse la ak mencarik alternatif lain nak balik......huh.... kesabaran2.... k laa..... ak setakat ni je la tulisan x seberapa ni..... sebelum tu nak wish SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN ALMUBARAK DAN BWK2 BERSABAR MASE MEMBELI JUADAH BERBUKA TU YER.... SALAM~~~

No comments:

Post a Comment